Steder i Western Heartlands

Beregost

Den brennende trollmann (vertshus)

Eid av en trollmann. Navnet kommer av de trollmennene som ble drept da Ulcasters skole falt for over 700 år siden.

Den joviale gjøgler (vertshus)

Et vertshus som trekker et yngre klientell og har underholdning hver kveld.

Det røde kornaks (vertshus)

Det største vertshuset. Brukes til overnatting, og har egne rom til rolige møter og forretningssamtaler.

Feldeposts vertshus

En drikkestue for den eldre garde.

Her kan man finne Akris the Sage, en representant for Candlekeep som tilbyr informasjon mot en pris avhengig av informasjonen, og tilbyr også overfart til Candlekeep mot prisen av en (spesiell, sjelden eller særegen) bok.

Morgenhymne (tempel til Amaunator)

Et stort og luftig tempel til solguden, stort sett utført i marmor, med dekorasjoner i gull. Et stort blyglassvindu som forestiller en soloppgang står mot øst og slipper inn morgensola. Tempelet er toppet med rosenrøde spir og bærer ellers preg av å ha blitt bygd i Lathanders tid. På sidene av tempelet står staller og tilbygg der det virker som det bor folk med tilknytning til tempelet.

Tempelet har en høyprest samt flere prester og akolytter, flere av akolyttene er helt tydelig svært unge.

Ulcasters magiskole (ruin)

Det sto en magikerskole her som ble drevet av den mektige Conjurer Ulcaster. Den ble rasert og alle drept av kalishittiske trollmenn for over 700 år siden, og siden har stedet vært hjemsøkt. Prestene har helliget grunnen og forseglet de underjordiske nivåene for å holde gjenferdene i sjakk.

I Ches, 1387, gikk Konstellasjonen ned i det første forseglede nivået.

Nashkel

Den rapende drage (vertshus)

Magisk opplyst vertshus.