Kontakter og venner

Amn

Athkatla

Chaucer (Kaptein)

Eldre herremann. Kaptein på en enmanns seilbåt som heter Hvittingen. Sterk tilbeder av Valkur, guden for bølgene.

De Ferrara, Tegno

Kriger i Ilmaters navn.

Heartstring, Anaria (Grand Rose)

Yppersteprestinnen i Sunetempelet "Rosenkuplene" i Athkatla.

Mist, Gueralda (Diakon)

Overhodet i Selûnetempelet "Månehallen" i Athkatla. Kontaktperson for Piero.

Gueralda er en lubben, kortvokst, ung kvinne med store øyne. Hun er noe distré og dagdrømmer mye. Rund i kantene.

Montana, Caul (Broder av Rubinrosens Orden)

Templarkommandør ved Sunetempelet i Athkatla. Løs snipp, men ikke for løs. Sjefen til Adah.

Ung og kjekk, med mørkt fyldig hår og et glitrende smil - og selvtillit som matcher. Slår gjerne av en prat med de fleste, så lenge han ikke har ordre å følge.

Vahash, Yrfindel "Alven"

Månealv med nok personlighet til å ha fått det utrolig slående tilnavnet "Alven". Driver vertshuset "Elverkvisten" som er et sentralt møtepunkt for eventyrere i Athkatla.

"Alven" er en slank og smidig alv med langt, mørkt hår. Han har vært byalv så lenge at han har mistet noe av den typisk alviske væremåten og blitt mer "folkelig" og urban av seg.

Blågrend

Morgendugg, Tolino

Halfling, prest av Chauntea.

Shadewell, Olyander

Halvalv. Magdiana Whitesmiths mentor i den arkane kunsten. Bor under falskt navn: Zartin Lumie.

Crimmor

Sgt. Dorne

Tidligere soldat i krigen mot Imperiet. Mistet hele enheten sin i kamp og trakk seg tilbake. Var med Konstellasjonen og slåss mot noen var-rotter.

Eshpurta

Alejandro (Broder av Rubinrosens Orden)

Våpenmester i treningsleir for Paladins og andre tjenere av Sune. Lokalisert i byen Eshpurtha. Adahs lærer.

Alejandro er en middelaldrende, bredskuldret, høyreist mann med gråstenk i hår og skjegg. Han er både barsk og kjekk og trivelig, og det er vanskelig å ikke la seg påvirke av hans sterke personlighet.

Andre steder i Amn

Ørnøye

Milits-leder i Korsveigrenda — utgjør vel igrunn nesten hele militsen alene.

Calimshan

Cormyr

Freedom's Hold

Dendir Sormancer

Baron av Stonelands. Halfling. En av de mektigste magikerne i verden. Lliras utvalgte.

Marsh of Tun

Sssahh

Øglemannkriger som vil bli kvitt bandittene i området. Var utstøtt fra stammen sin, men er tatt i nåde igjen.

Yasssh

Høvding for en øglemannstamme. Gammel og vis druide.

Ssshvehh

Øglemanndruide i stammen til Yasssh. Er den i stammen som er flinkest til å sssnakke mennessskessspråk.

Rødtjern

Ewandar Firecrest

Prest av Aumanator. Kan bli til en rød hund, og har hatt en het natt med Kendra. En av de mektigste Aumanator-prestene i verden. Aumanators utvalgte.

Thyll Snowflake

Prest av Aumanator, og er den som nominelt er sjef for Aumanator-kirka i Cormyr. Iallfall når ikke Ewandar er til stede.

Lake of Steam

Mintar

Cindric Alaeykin, Loremistress

Nærmeste arving til Mintars forrige konge og dedikert loremistress av Oghma. Levde under hele okkupasjonen i en katakombe fylt av bøker og papirer, sammen med sine akolytter. Hjalp Konstellasjonen med gjenerobringen av Mintar. Har en posisjon i Mintars byråd i påvente av mulig regentposisjon.

Illindyl Fireblade

Tidligere fekteskolerektor, opererte som vigilante under okkupasjonen. Hjalp Konstellasjonen med gjenerobringen av Mintar.

Sir Paulus av Darromar, General

Paladin av Torm og hærfører for Tethyrs kongelige hær. Hjalp Konstellasjonen med gjenerobringen av Mintar og Kczelter.

Serav

Butikkeier og magus som hjalp Konstellasjonen med gjenerobringen av Mintar. Har en posisjon i Mintars byråd.

Trillan

Tidligere war wizard av Cormyr som står som kandidat til å bli court mage i Mintar. Hjalp Konstellasjonen med gjenerobringen av Kczelter.

Silver Marches

Silverymoon

Aleya Frostbite

Høyprestinne i Selûnes tempel i Silverymoon. Hadde en lang samtale med Piero om konflikter mellom kirkene til Selûne, Shar, og Invictus Superbus. Stiller seg interessert til en eventuell gjenokkupasjon av Murann.

Ardun Pelsek

Gullgraver som fikk beinet spist av en bulette. Berget av Konstellasjonen og gitt 10 gp til å overleve på av Adah. Returnerte til Silverymoon etter buletteangrepet i Silverymoon Pass.

Lazika Arianus Darkhope

Født 1383, foreldreløs 1387. Bosatt midlertidig i Selûne-tempelet.

Sundabar

Bandibarr Gammelstein

Skjolddverg, arkeolog og kartmaker. Studerer fallet til dvergeriket Delzoun som en gang spredte seg under hele The North. Solgte Konstellasjonen noen kart over Nether-fjellene til blodpris.

Gulldrim Frostøks

Skjolddverg, ganske gammel, med nesten hvitt skjegg og hår. Leder for Everflames Voktere, en orden som vokter ett eller annet under bakken som kalles Everflame. Åpenbart. Blitt kompis med Piero.

Dommer Parsus av Tyr

Prest av Tyr, overhodet i tempelet, og dommer på tilkallingsbasis. Hjelpsom, om enn striks type.

Sverdkysten

Baldur's Gate

Beregost

Akris

En lærd mann fra Candlekeep som bor i Beregost og formidler kontakt derfra til selve Candlekeep. Det hender han gir noen gode råd når han har fått litt vin.

Goodweather, Obariam (Dawnbringer)

Tykkfallen prest av Amaunator som er bosatt i Beregost. Åpnet seglet for Konstellasjonen så de kunne gå ned i Ulcasters ruiner.

Kastor

Trollmann og vertshuseier på Den brennende trollmann, Beregost.

Tethyr

Kczelter

Elesar Smith

Trollmann av adelig herkomst. Bosatt med sin familie i Kczelter. Han var på besøk i Darromar da Zhentarim okkuperte, hvorpå han mistet hele familien sin i angrepet. Sjokket gjorde ham sinssyk og han henfalt til drikk. Hjalp Konstellasjonen med gjenerobringen av Mintar og Kczelter.

Frederique "Red" Duskeyes

Var spion under Zhentarim-okkupasjonen. Hjalp Konstellasjonen med gjenerobringen av Mintar og Kczelter. Fremdeles bosatt i området.

Riatavin

Tormaril, Arsid

En av de fem som styrer Riatavin. Trollmann, rik og mektig, ønsker å beholde gamle amniske krefter i kontroll over byen i stedet for tethyrsk adel.

Andre steder i Tethyr

Brightlance, Lucien

Hellig kriger av Arvoreen og kaptein i Arvoreens Ridende Hîn. Var til stede da Kendra døde.

Thindol

Guthland, The

Mwen Gartow

Gulldverg og fruktbonde. Piero havnet der ved en feilslått teleportering og fikk overnatte.

Waterdeep

NPC-bank