Kendra
Kendra_gimp.jpg

Fødenavn: Carlotta Baena
Munkenavn: Kendra
Rase: Halvalv (tidl. Menneske)
Kjønn: Jente
Alder: 20

Mor: Eleanora Baena
Far: Pelayo Baena
Bror: Benito
Bror: Sancho
Søster: Julia
Tante: Catarina

Kendra vokste opp i en landsby ved Esmelsjøen sammen med mor, far, to eldre brødre, en yngre søster og en tante som var landsbyens urtekyndige. Hun var stor for alderen, høy og kraftig med langt flagrende svart hår og med sin bestevenn haflingen Hyacinth Greenleaf, var de litt av et par. Hun lekte ofte sammen med Hyacinth, Benito, Sancho og de andre barna i landsbyen og de var ofte vet de forlatte ruinene som lå litt utenfor landsbyen, selv om de hadde fått streng beskjed om å holde seg unna for ruinene var utrygge. Som barn flest hørte de ikke på slike advarsler, men lekte gjemsel og sisten og andre leker i ruinene. En slik dag var Carlotta uheldig og dyttet litt hardt til Hyacinth under en krangel om hvem som skulle stå. Det hadde ikke vært så farlig om ikke gulvplankene hadde vært morkne og Hyacinth ramlet flere meter ned på en haug av planker, stein og annet rask. Carlotta var raskt nede hos Hyacinth for å se om hun var skadet og de ble enige om å avslutte leken, men ikke si noe til gamlingene så det ikke ble noe bråk. Hyacinth ble med hjem til tante Catarina og fikk sett over sårene og en mikstur for å døyve smertene. Senere på kvelden tilkalte foreldrene til Hyacinth Catarina på nytt, for hun hadde blitt dårligere, og hun døde i løpet av natten uten at noen egentlig forstod hvorfor. Tynget av skyldfølelse bestemte Carlotta seg for å dra til klosteret i Waterdeep og bli munk for å lære å leve med det som hadde skjedd. Der lærte hun om religion og språk, samt å skyte med armbrøst og å lage piler til armbrøsten. Hun lærte også å utnytte sin smidighet i kamp og å tøyle følelsene sine.

Når spillet starter kommer hun rett fra klosteret hvor hun har fått med seg en hanbo og munkeklærne hvor hun har sydd inn symbolet for Amaunator. Hun går kledd i vide bukser som rekker henne til like under knærne, ett bredt tøybelte med en sol på og en kort tettsittende topp. I tillegg har hun en kappe for kalde dager. Håret har hun klippet helt kort siden hun dro i kloster og de som kjente henne som liten vil kommentere på at hun er mye mer avbalansert og rolig nå enn hun var som liten.

Etter å ha reist rund med Konstellasjonen på eventyr har Kendra nå skaffet seg passende våpen og klær og til og med ordnet seg med et pent smykke med Amaunators symbol. I Blågrenda hadde hun en tur i høyet med snekkeren Oliver, men det er usikkert hvor dette fører videre.

Hun er heller ikke menneske lenger etter et ublidt møte med en wyvern i et fjellpass. Konstellasjonen hadde tatt på seg oppgaven med å hjelpe en haflingtropp med å bekjempe wyvernen, og Kendra syntes dette var et spesielt nobelt ærend siden hun har et spesielt bånd til haflinger. Kendra ble angrepet av wyvernen og døde av forgiftning før noen rakk å helbrede henne. Heldigvis kjente Hirkapteinen til en druidesirkel og det lyktes druidene å vekke Kendra til live igjen, men da som halvalv med nøttebrunt hår og lilla øyne. Hun har ikke barbert av seg håret siden.

Kendra var en pådriver for å befri Mintar fra Bane-kirkens vanstyre, og har nå satt seg fore å bygge et Aumanator-tempel i byen.