Andre

Amn

Barkscroll, Tonío (Vaktsersjant)

Korrekt og stram kar. Kortklipt og flidd, som regel i uniform. Håndterer saken med de arresterte demontilbederne.

Carla

Bor i Blågrend. Ung pike på atten år som hadde en kort affære med Piero på Highharvesttide.

Greysong, Annarr og Einarr

Skjolddverg. Den yngste og eldste (i den rekkefølgen) av de to Greysong-brødrene som er lærlinger hos Tetna Torrak.

Irenes, Arlos

Menneske, middelaldrende. Gullsmed, overhode for Irenes-familien, en søkkrik familie i Athkatla. Motarbeides av mange andre handelsfamilier på grunn av sin høye stilling.

Kilamon (Vismann)

Menneske, gammel, sannsynligvis calishitt. Blind, sitter i kjelleren på en navnløs bule i Crimmor med en krystallkule foran seg. Mener å vite at Savras har gitt ham visjoner om hvor man kan finne Selûnes orakler.

Oliver

Bredbygd, sjenert snekker. Reiste fra Athkatla til Blågrend for å hjelpe til med gjenoppbyggingen. Hadde en kort affære med Kendra på Highharvesttide.

Santini, Dolfo

Menneske, gammel. Styrtrik kar, en gang et prominent medlem av dyretemmerlauget. Har en privat zoo med monstre i bakhagen sin.

Torrak, Tetna

Gulldverg, smed. Ikke imponert over mennesker eller alver. Tetna er kort og grovbygd, med mørk hud og gyllent hår i pasjeklipp.

Zentos

En trekkspillende halving ombord på Dampfruen, Esmelsjøen.

Calimshan

El Andhera, Xyrn

Tiefling og overhode for magikerskolen Den sorte kappe i Almraiven.

Tethyr

Elder Antlers

Erkedruiden i Omlarandin-sirkelen. Han som reinkarnerte Kendra.

NPC-bank