Allierte

Cortés tilhengere

Savvas Umrae

Drogon Skjoldslengar

Carlos Ventero

male human expert 1
Carlos er bartenderen på ølstua i Blågrend.

Oliver Tero

male human expert 1
Oliver er snekker og tømrer, og ankom Blågrend etter at demonene ble ryddet ut. Hadde en kortvarig affære med Kendra da hun var menneske.

Sabine Cara

female human ranger 1
Lokal jeger og speider.

Bruno Tanner

male human fighter 1
Bruno er en av soldatene som Cortés overtalte til å lyve for seg etter drapet på Kaptein Hester Cleft (Bane-tilbeder). I løpet av Kythorn returnerte Bruno til Blågrend på perm.

Carla

female human commoner 1
Felines venninne. Er ofte barnevakt for Isabella. Hadde en kort affære med Piero.

Lorenz

male human warrior 1
Lorenz er den lokale slåsskjempen og tøffingen. Han hjelper Carlos med å rydde og hive ut bråkmakere fra ølstua når det trengs, men er stallgutt resten av tida.

Rivelo

male human fighter 1
Tidligere soldat. Etter de siste trefningene med Imperiet, før fredsavtalen over skorpionmennene, ble Rivelo arbeidsløs med sitt ødelagte bein. Han er nå bonde, men er mer glad i å drikke enn å jobbe.

Tabitha

female rogue 1
Tabitha jobbet som gledespike i storbyen, og møtte Cortés på en av hans drikkerunder. Hun bestemte seg for å flytte på landet og bli bonde, og valgte Blågrend fordi det var gunstige muligheter til å få fatt på land og hus der.

Pieros tilhengere

Arsenia Belladonna

Ruuni Greenhope

male human ranger 2
Tidligere dusørjeger, nå stifinner. Flink med goblinoider. Tilflyttet fra Moonsea-området til Silverymoon, men reiser nå med Piero.

Asuwan Mehlaihivin

male elven adept 1
Asuwan er konvertitt og opptatt av å bidra til å skape positiv endring. Han nærer et dypt hat til goblinoider og riser. Lokal Silverymoon-gutt, reiser nå med Piero.

Penda Soaringfoot

female human cleric 1
Ung prestinne med forkjærlighet for fri natur. Veldig glad i dyr. Fra tempelet nord i Waterdeep. Reiser nå sørover på et skip for å bidra til frigjøringen av Murann.

Gadriana Northwind

female human cleric 1
Prestinne som er vant med å reise over havet. Drar sørover sammen med Penda.

Baleria Moonroot

female human cleric 1
Eldre prestinne som er lei av å sitte på stumpen i tempelet og vil ut og gjøre noe nyttigere enn å velsigne dumme adelsdamer med menssmerter og dumme adelsmenn som skal reise til neste by.

Mintars sju farger

Frederique "Red" Duskeyes (Rød)

Red er en tethyriansk spion som har vært stasjonert i Kzelter for å spionere på zhentarimene der. Han er først og fremst tro til den tethyrianske tronen, men også glad i heltedåder, spesielt når han kan være snikete. Han foretrekker stille og diskrete måter å gjøre ting på, og vil heller bestikke, lure, og true folk enn å sparke inn dører og lignende direkte action. Han er likevel modig og lojal til sine allierte.

Red har en kusine som hjelper ham med å koordinere øyne og ører i landsbyen; Lantana.

Illindyl Fireblade (Orange)

Illindyl er en alvisk duellist, en vigilante, og han hater Bane-kirka og Darkhope. (Tenk på ham som en blanding av Syrio Forel, Batman, og Zorro.) Han kjenner Mintar som sin egen bukselomme og har plaget byvakta siden fekteskolen hans ble brent til grunnen. Illindyl har kun én svakhet: han er livredd for ild. Det er fordi Bane-kirka satte fyr på fekteskolen hans og brant inne alle lærlingene hans da de tok byen.

Sharpek av Ala-Min (Gul)

Sharpek er lederen for en druidesirkel med løvesjamaner som tilber Nobanion. Hun godtok å samarbeide med orkestammen i området for å ta ned zhentarimene som tillot utnyttelse av naturen.

Bligragak Blade-of-Grass (Grønn)

Bligragak er høvdingen for den lokale orkestammen. Han liker å slåss med nevene, og fikk respekt for Kendra da hun banket ham i duell. Han har godtatt å samarbeide med druidene av Ala-Min for å slåss og herje med soldatene til zhentarim. Hvor mye man kan stole på ham utover dette, er ikke godt å si.

Elesar Smith (Blå)

Elesar er en tethyriansk tidligere adelsmann som var bosatt i Kzelter under invasjonen. Han var hjemme i Tethyr akkurat da invasjonen foregikk, og da han kom tilbake fant han hele familien myrdet og gården brent ned. Noe sa klikk i hodet hans etter dette, og han ble totalt sprø. Han begynte også å drikke. Siden da har han levd som harmløs uteligger i landsbyen. Hans største ønske er å ta hevn slik at han kan dø i fred.

Trillan (Lilla)

Trillan er pensjonert fra sin karriere som warwizard av Cormyr. Etter borgerkrigen i 1376 fikk han nok og flyttet sørover, men havnet ganske snart like i en invasjon av zhentarim. Trett av krig og ufred handlet han ikke mot okkupantene, men fortsatte å drive vertshuset sitt. Da Konstellasjonen konfronterte ham med mangelen på handling, gikk han med på å assistere dem.

Loremistress Cindrik Alaekyn (Grå)

Cindrik er den nærmeste slektningen til den forhenværende kongen av Mintar. Hun har drevet Oghma-tempelet og voktet dens kunnskap i hvelvene under byen lenge etter at Oghmas hellige hus var rasert på overflaten. Hun har godtatt å bli med på frigjøringen av Mintar fordi hun deretter kan nedtegne hendelsene i historiebøkene fra et førstehåndsperspektiv. At Selûne har forutsett hennes deltakelse er også en faktor, siden Cindrik kjenner gudenes makt.