31 10 12

Alturiak, 1387, samme kveld:

Heltene følger etter fangetransporten og holder Esmeltaran Fengsel under oppsikt. Caddo bryter seg inn, men må bryte seg ut igjen når noen prøver å klatre inn etter ham, men blir oppdaget. Caddo kommer seg ut. I mellomtiden holder Calderino og Bellis utkikk rundt det forlatte huset.

Han som prøvde å snike seg inn i fengselet hopper ned og dreper en vakt, før han stikker av. Caddo og Kaleb følger etter, og han ender opp i huset, hvor Calderino overrasker ham fra sitt skjulested i peisen. Alle gjenger opp på skurken, mens det dukker opp to nye skurker. Bellis griller den ene, mens den andre, en kvinne, kommer unna. De tar fengselsklatreren til fange og forhører ham hardt og nådeløst. Han påstår at han jobber for anonyme medlemmer av tjuvelauget Skyggetyvene. Deretter bindes han og etterlates, men han kommer seg løs, og blir deretter skutt på åpen gate og dør. Caddo får en advarsel i form av en lapp med en purpurmaske med sorte øyenhull.

Gruppa oppsøker Robella Clearview og ber henne om å spre ordet om denne lappen, og om tjuvelauget. Deretter planlegger de å reise til noen huler i distriktet for å finne kilden til disse gule, giftige sporene. Calderino skriver et brev til Adah Whitesmith hvor han presenterer problemet og ber om Konstellasjonens hjelp.

<— 28.10.12
11.12.12 —>