31 01 12

Cortés bestemmer seg for å dra hjem til Korsveigrenda for å fortelle familien om bryllupet. Gruppa drar først tilbake til Athkatla, hvor han kjøper presanger til alle, og Kendra bestemmer seg for å kjøpe med noen ting til sin egen familie, som bor i ei grend ikke langt unna Korsveien. Før de drar, får Kendra øye på en gjeng med reisende til fots, sannsynligvis fra Chult - de reiser østover, men gruppa reiser forbi dem på veien fordi de er til hest og de andre til fots.

Reisen blir lang, men udramatisk. Det er vinter, og det er mindre folk på veiene.

I Korsveigrenda må nesten alle venne seg til å bli kalt "byskit". Cortés snakker med familien, men da de går for å fortelle nyhetene til hans gamle læremester Sanchez, finner de først en liten gjeng med vargouiller. Når disse er nedkjempet finner de en svart stein som lyser av ondskap inne i hytta til Sanchez, men ingen spor av ham. Når de går for å lete, finner de ham i kamp med to skorpionmenn. Han faller, men gruppa nedkjemper skorpionmennene, får stablet Sanchez på beina igjen, og forsegler huleinngangen skorpionmennene kom opp av.

Når Sanchez blir spurt om steinen, hevder han at det er ett av fem segl som holder en djevel fanget i et fengsel på et lommeplan. Han hevder å være sterk nok til å kunne ta vare på det selv, men blir tilbudt å gi ansvaret videre til Konstellasjonen den dagen han trenger det.

<— 17.01.12
15.02.12 —>