30 08 11

Meanwhile, further south…

General Casser ved Bloodpeak-garnisonen i Imperiet kaller inn sine elitefolk for å gi dem et oppdrag: Utslett karavanen som bringer en diplomatisk utsending, samt handelsvarer, fra Amn til Tethyr.

Karavanen er forsterket, men de brave hobgobliner (og annet) klarer fint å mose motstanden. Boulder spiser opp det meste av hestene. De blir kvitt en del lik ved å bruke dem som mat. Nå gjelder det å finne noen å skylde på… Foür lager en forfalsket leiesoldatkontrakt.

De leter etter noen å drepe som de kan plante kontrakten på. Nisprak finner en gruppe alver som Imperiets utsendinger gjerne tar i bakhold. Det de ikke hadde regnet med er at alvene gjerne slåss tilbake. Flere alver faller, blant dem en mektig druide og en prest av Shevarash, men magikeren de har med seg gir seg ikke så lett. Når lærlingen hennes faller, slår hun tilbake med alt hun har, og ulven som var druidens følgesvenn går amok og gomler nesten i seg Vrang.

(Rullet ut etter spillinga:)

Alver faller som dominobrikker, men Puchabul mislykkes i å svekke magikeren til alvene. Foür sinker fiendene, men magikeren kontrer formularet hans. Magi forvirrer sinnet til Boulder, som hakker ihjel flere fiender før han ender med å klore seg selv til blods og falle om av skadene. På dette tidspunktet rømmer alle hver til sitt. Alvemagikeren flykter også fra stedet sammen med en stifinner som har overlevd.

På et senere tidspunkt vender Nisprak tilbake og finner slagmarken urørt. Boulder ser ut til å ha overlevd og stabilisert seg, men hun rår ikke å vekke ham opp. Etter å ha funnet en potion på et av alvelikene og tømt i halv-ogren får hun vekket ham opp såpass at han kan hjelpe til med å samle sammen likene og ta dem med til leiren.

De brave kumpanene stripper likene for verdifullt utstyr og kler dem opp i simplere stæsj før de planter den falske kontrakten og noen av tingene fra karavanen, og plasserer likene dårlig gjemt langs veien sørover. De returnerer deretter til Bloodpeak med sitt bytte.

<— 16.08.11
13.09.11 —>