26 09 12

Våre helter møtes igjen på vertshuset Spøkelsesridderen i Everlund. Etter noe diskusjon over Trix og Kendras lille sidespor, blir de enige om å reise videre mot Silverymoon fort.

På veien til Silverymoon får de høre at det er funnet gull i Nether-fjellene øst for Sundabar, og mange ser ut til å ha solgt gård og grunn for å prøve lykken. Adah råder gullgraverne til å være forsiktige.

I Silverymoon bruker man noen dager på å selge stæsj og besøke templer, dra på drikkestue og debattere med lutt, og gjøre annet forefallende. Piero møter en høyprestinne som bærer spesielt nag til Invictus Superbus.

Reisen går videre mot Sundabar gjennom Silverymoon Pass. Av speidere får Konstellasjonen høre at orkene i passet har sluttet åangripe planløst, og begynt å flokke seg. Enn så lenge er det en god ting at reisende får være i fred, men speiderne mener det lover ille likevel. Gruppa konfronterer en enorm bulette som har angrepet noen av gullgraverne. Den ene av dem har mistet det ene beinet, og Adah gir ham noen penger.

Til sist kommer de frem til Sundabar, et godt stykke opp i fjellet. Gruppa bruker en dag på å forberede seg til turen videre opp, og blir advart om dårlig føre og andre mulige farer. Piero kjøper truger til alle og arrangerer oppbevaring av unødvendig tunge ting med vertshuseieren på Gamle Ornars Sov og Spis.

<— 05.09.12
10.10.12 —>