26 07 11

Et ritt (ride) etter at Tetna Torrak er bragt vel frem til Athkatla, opplever hver enkelt av gruppa en veldig levende drøm. I drømmen er det en person som betyr mye for den som drømmer; som mottar en gjenstand (to i Cortés' tilfelle) fra en demon. En portal er også med i drømmen, som foregår et sted med blå hus og en brønn med klatreroser.

Pieros "overordnede" Gueralda Mist vekker ham og forteller at en av Selûne-prestene i utkanten ikke har gitt lyd fra seg på lenge, og i natt hadde hun mottatt en brevdue med en avrevet beskjed: DEMO FARE

Piero samler de andre og de finner snart ut at de har drømt om akkurat denne bygda, Blåbygd, to dagers reise sør for hovedstaden. På veien dit tynnes det med folk både på og av veien. De hjelper en gårdskjerring med å hogge ved mot litt mat, og finner ut at hun har savnet ektemannen Carlos i ei uke — han dro mot Blåbygd. Nærmere bygda finner de en låve full av ihjelrevne sauer. Alle folk og dyr er ellers borte.

Gruppa oppdager også at noen vingede skapninger holder øye med dem — den samme typen demoner som i drømmen. Etter at Trix feller en av dem over takene på bygda med energikuler, forsvinner de, og gruppa gallopperer inn i et slags bakhold hvor Adah utløser en felle og får en pil i seg.

Det blir en slåsskamp mot seks fiender, hvorav noen dør kjapt på Adahs lanse og andre får deng på andre måter — en av dem får bakhodet smeltet av Trix' syrekule. De flyvende demonene er ingen steder å se. Etter kampen finner gruppa ut at bygda er tom for folk, men her og der er det spor av kamp (uten blod) og området på tunet er nedtråkket. Brønnen har en ond aura, og nedi den er en skimrende overflate — Cortés prøver å senke garnet sitt nedi, og det blir revet ut av hendene hans på et øyeblikk. Gruppa vekker opp en av fiendene som fremdeles lever, en gnom, og truer med å dumpe katta hans i brønnen, men han lar seg ikke skremme til å røpe noe.

En av de falne fiendene hadde en signet-ring med symbolet til Astro-familien i Athkatla; en halvrik familie med skrivere, regnskapsførere, og revisorer. En annen bar på en hvit fjær med gullskimmer, som har en aura av godhet på seg.

<— 15.06.11
02.08.11 —>