24 10 12

Vel framme i Silverymoon begynte en diskusjon om hva gruppa skulle gjøre. Adah bestemte dem for at de skulle til Cormyr, men Cortés var ikke enig; han ville heller hjem og beskytte familien sin. Til slutt ble det til at Cortés snek seg ut og benyttet Grubular Floatingberry Huffingtons arkane tjenester (for anledningen betjent av Grubular selv, assistert av katten Fluffy Miaowington) til å teleportere seg hjem til Amn. Resten av gruppa fant ikke ut dette før etterpå, noe Adah tok som en personlig fornærmelse.

Dagen etterpå la gruppa selv ut en del penger og lot seg teleportere til Nye Tilverton. Der snakket de med harperen Fjordir den Grønne og så en statue av Tellis Ansirus. Veien derfra gikk videre til Rødtjern, en reise som tok to dager. Midtveis møtte de krigeren Eiki Eikison, en jordnær fyr med stort sverd.

Rødtjern viste seg å være en helt absurd by med en del enorme templer - dette var domenet til storhertug Logain Cormaeril-Willowhill. Piero holdt midnattsmesse, og resten av karakterene satt og drakk på et av vertshusene, der Kendra gikk til sengs med Ewandar Firecrest.

<— 10.10.12
21.11.12 —>