24 04 12

Dungeoncrawl i Ulcasters kjeller!

Konstellasjonen fikk ødelagt et spøkelse som satt i gyngestol, og nå går de videre til neste rom. Der nedkjemper de tre skygger, som greier å tappe styrken til både Piero og Trix før de må bøte med ulivet. Videre finner gruppa flere alkymilabber og en sovesal, samt et baderom som er bebodd av en vannelemental.

Videre kommer de til en stor sal der flere spøkelser av studenter ved magikerskolen suser skrikende rundt mens de brenner med spøkelsesaktige flammer. Gruppa bestemmer seg for å ta en omvei, og nedkjemper en allip, en bablende gal spøkelsessky etter et selvmordsoffer. Videre finner de et materialrom for komponenter, og en forelesningssal dedikert til summoning, beskyttelsesmagi, og daudemaning. En stor konjurasjonssirkel er tegnet inn i gulvet, med fyrfat og lysestaker posisjonert rundt. Adah føler noe ondt gjennom en vegg utenfor.

Når gruppa går rundt dette rommet med ondskap finner de et tempelrom til Mystra. Adah ber en bønn og Piero gjør et offer, og et magisk skjold ramler ned i rommet ved siden av. Gruppa tar seg så inn i en labyrint og møter en spøkelsesminotaur. Etter å ha nedkjempet denne finner de en toveis teleporteringssirkel som tar dem inn i et annet rom, der en gjeng wights venter. Etter åha lokket disse gjennom teleporteringssirkelen og nedkjempet dem, finner gruppa ut at de skal backtracke og barrikadere seg i vannrommet og hvile.

Etter hvilen utforsker de komplekset på østsiden av hallen, uten å våge seg inn til spøkelsene i hallen. De finner flere klasserom, blant annet et divinasjonsrom med en scrying font og et speil som viser hvert gruppemedlem en forskjellig scene.

Speilet i divinasjonsrommet:

  • Cortés: Ser sin kone med barnet på armen, og bak henne en mørk, høy skikkelse i en kappe med dyp hette.
  • Piero: En sortkledd skikkelse med en purpurrød maske som klatrer opp en vegg og inn et vindu. Generisk bylandskap.
  • Kendra: Ansiktet til Amaunator som smiler anerkjennende.
  • Adah: Alejandro som rir bort fra Eshpurtha med full oppakning.
  • Trix: Sin far som maner frem en portal og går inn i den. Andre folk står rundt og virker lettet for at han gjorde det.

<— 10.04.12
08.05.12 —>