22 11 11

Våre helter kontemplerer muligheten for å dra til Mintar, den nærmeste byen ved Lake of Steam, men litt spørring tyder på at byen styres av Baneitter, og at de er i en konflikt med Tethyr over en landsby som visstnok er okkupert. Adah ønsker å gripe inn, mens andre i gruppa er mer skeptiske til å ta opp kampen mot en hær på 8000 mann. De blir enige om å kanskje se innom på tilbaketuren, og beveger seg i stedet mot Yeshpek.

I Yeshpek er det valg av ny Khaldouman (konge), men det er ikke noe heltene legger seg oppi. De snakker med Ilmater-presten Hartome Berolino, som kurerer Kendras siste svekkethet etter reinkarneringa. Adah drar til Gond-tempelet og snakker med "Gamle Lærkjeve", en våpensmed som gir henne et overslag på noen år for å få smidd et adamantiumvåpen. Kendra besøker Aumanator-alteret i byen og snakker tegnspråk med en fremmedspråklig prest. Trix snakker med en sur halvalv-trollmann som bor ved havna.

Gruppa reiser deretter over Alamir-fjellene. Først møter de en liten earth elemental, og så kommer "mamma'n". Den natta blåser det opp til storm. Når stormen løyer neste natt, blir de angrepet av en ond liten nisse. Den dagen når de toppen av fjellet og det blir tungt å puste i høyden. Langs fjellsidene øverst på toppene er det en kjempefrise av en urgammel krig mellom beholdere og mennesker. Den er utrolig detaljert. Den kvelden møter de den unge, betagende kvinnen Dweirulu, som viser seg å være en ung kobberdrage. Adah drikker henne under bordet, og dragen gir dem en magisk dolk mot at de lover å ta med vin til henne på vei tilbake.

På den andre siden av fjellet finner gruppa en liten landsby der de møter en omreisende type ved navn Thorian Tender fra Cormyr. Han virker å vite en del om Calimshan. Litt spørring rundt gir ikke mye informasjon om Omar. Et råd er å spørre i Almraiven.

Gruppa blir enige om at Trix "eier" Adah og Cortés "eier" Kendra så lenge de er i Calimshan.

<— 06.11.11
06.12.11 —>