17 04 13

På vei til Kzelter finner Trix ut at han ikke stoler på orkene, gjør seg usynlig og forsvinner. Heltene, for anledningen iført sine ikke helt perfekte forkledninger, spaserer inn til landsbyen under det påskuddet at de kommer nordfra, og at de leter etter trollmannen sin, Fix.

Inne i landsbyen tar de inn på det lokale lokalet, der de finner ut at Kzelter ikke er noe blivende sted for en ærlig person som har liver kjært. De møter på den lokale galningen, Elesar Smith, som viser seg å være den blå fra profetien. Han går tentativt med på å hjelpe fordi det betyr at han kan dø. Videre, etter litt roting og spørring, møter heltene Tethyrs undercover kontakt, Red, som kan fortelle litt om de lokale forholdene. Han er den røde fra profetien, og er med på alt som kan gjøre slutt på Bane-kultens hegemoni i området.

Det han også sier, var at Bane-kulten i området har fire overhoder, hvorav to, Freebane og Victoriana Arianus, er i Kzelter, mens Teldorn Darkhope og Victor Arianus er i Mintar. Disse kan og vil lese alignment, så heltene bør absentere seg. Som sagt, så gjort, og de tar en omvei til Mintar.

På veien ser de en kjempeløve som Kendra kjenner igjen fra profetien sin. Den virker uaffisert av å ha folk i nærheten. Når de følger etter den, treffer de på en gruppe druider anført av ei dame som kaller seg Shar'pek av Alameen. Hun sier hun er med hvis heltene kan skaffe bevis for at Mintar står bak rovdrift på vilt i området.

<— 03.04.13
01.05.13 —>