17 01 12

Konstellasjonen samles i Athkatla etter den lange reisen. Samme kveld kommer Adokul Whitesmith på besøk og forteller Adah at lillesøsteren Magdiana (16) har blitt bortført og "forlovet" med gamle Thier Lusco, mannen Adah forsmådde en gang tidligere. Gruppa etterforsker litt, snakker med Adahs bror Davrry, og finner ut hvor Magdiana er holdt (sannsynligvis mot sin vilje).

Cortés sjarmerer to unge tjenestepiker fra huset og forteller dem om en mann som er forelsket i en ung pike som bor der, men som er forlovet med en annen. Pikene går med på å åpne porten på gløtt ved midnatt, for å slippe ham inn, og holde vaktene litt opptatt.

Cortés og Adah sniker seg inn kjøkkeninngangen med en Silence-spell på seg, men kokken aner uråd og Adah må slå ham ut og legge ham under bordet. Trix, usynlig, sniker seg etter dem uten at de vet om det. De sniker seg videre inn i huset og opp en trapp til andre etasje. Der høres to personer i samtale, sannsynligvis Magdiana, og en mann. Utenfor sitter Kendra og Piero på muren og venter.

Cortés og Adah sniker seg ut vinduet for å gå rundt huset og se om de kan se inn i rommet der Magdiana er. Cortés bruker Mage Hand for å gløtte på gardinet, da Magdiana dukker opp og slår hånda i glasset. Cortés blir så redd at han detter ned og henger i et tau. Kendra hopper ned og skjærer ham løs, og Piero hopper etter og slår seg.

Magdiana kommer ut av rommet og ser hvem det er. Vaktene kommer til slutt, og Magdiana kjefter på dem for å blande seg i hennes saker, og de trekker unna. Alt ligger til rette for konfrontasjon likevel, men det blir til slutt enighet om at de skal stikke av. Det viser seg at Magdiana kan trylle, noe som er ganske skandaløst i Amn. Mentoren til Magdiana, Olyander, en halvalv med mørkt hår, blir med når de stikker av.

Gruppa samles på et vertshus og sender bud etter Davrry og Adokul. Alle enes om at de skal flytte Magdiana og Olyander til Blågrend, hvor gruppa har kontakter og venner, og på sikt få registrert Magdiana som magiker.

I Blågrend snakker gruppa med Tolino Morgendugg, som forteller om en fremmed i mørk kappe som har lagt igjen en englefjær på trappa til tempelet. Cortés treffer sin "fling" igjen og det viser seg at hun er med barn. Foreldrene krever et "crossbow wedding", og de forlover seg.

<— 09.01.12
31.01.12 —>