16 05 11

Flamerule, midtsommer: Gruppa møtes i Athkatla på Midtsommerfesten og blir tilbudt et oppdrag av Grand Rose Anaria Heartstring av Sune. De bestemmer seg for å takke ja, og drar innover i landet for å eskortere en dvergisk smed ved navn Tetna Torrak tilbake til hovedstaden. Torrak har fått drapstrusler for å ha sagt ja til å jobbe for en amnisk gullsmed ved navn Arlos Irenes. Truslene kommer fra Irenes' konkurrenter.

På veien østover tar gruppa elvebåt et stykke, og skremmer de lokale sjømennene litt. Trix avslører at han er skeptisk til vann. De stopper i Crimmor for å hvile og handle litt, og Piero hilser på Sibylla, sin gamle læremester. På veien videre blir de angrepet om natten av noen lysende biller som de kvitter seg med etter at billene har gomlet litt på Bolivar og Piero. Trix tar med seg noen av lyskjertlene deres.

Utenfor Eshpurta stikker de innom treningsleiren til Sunes templarer og møter Alejandro, Adahs læremester. Inne i selve byen drar de på Grisen og geita og møter Torrak. Torrak forklarer at de kommer til å ha med noen vogner tilbake, med malm og edle metaller, samt Torraks assistenter og lærlinger — faren er stor for at noen vil forsøke å rane dem på veien.

Etter hvert renner soldatene inn på Grisen og geita, og det blir slåsskamp. Cortés hiver seg med uten å bry seg så mye om hvilken side han er på. Etterpå helbreder Piero alle sammen med sin guddommelige energi, og de fleste slutter da å slåss og vil spandere øl på Piero i stedet. Alejandro dukker opp og forsvinner opp i andre etasje sammen med Adah.

Neste dag skal de til å reise tilbake.

15.06.11 —>