15 08 12

Etter å ha forlatt Waterdeep drar heltene mot Red Larch. Byen heter det fordi det sto en klynge med røde lerketrær der som nå har blitt rådhuset. I Red Larch er det flere vertshus; heltene tar inn på Det Svingende Sverd, som er fullt av katter. Heltene blir advart om at skogen fram mot Everlund er fiendtlig innstilt, og at de bør leie seg en guide i Triboar.

Neste by er Triboar. Her finnes kun to vertshus, De Tre Villsvin og Den Frosne Frosk. De er til forveksling like, men de fleste guidene finnes på førstnevnte, så det er der heltene tar inn. De bestemmer seg (eller Adah bestemmer dem) for at en guide er bortkastede penger.

Deretter kommer Yartar. Den er full av barbarer. Heltene tar inn på et dvergisk vertshus som heter ** Hvile. Det ligger under bakken, og det er fullt av barbarer der. Det blir slåssing minst to ganger i løpet av kvelden, og Piero prøver forgjeves å vinne venner ved å få Kendra til å slåss mot noen. Det er en fyr der som kikker på dem, og Adah ser at han er ond, noe som får Trix til å snakke med ham og prøve å omvende ham.

Neste dag kommer ei lokal dame inn og kommer med en lam unnskyldning for å lure heltene inn i en felle der de blir bedt om å oppsøke Adahs gamle venn Alejandro i Cormyr. Heltene går i fella med vilje, Cortés og Trix dreper en av bandittene og heltene tar med den andre ut i skogen for å avhøre ham. Han avslører ingenting, og til slutt blir de tvunget til å slippe ham løs.

Så begynner veien mot Everlund. Først støter de på en treant og noen vandrende trær, men Trix greier å avverge en eventuell fare - de sier de bare skulle sjekke at heltene ikke hugget trær eller gjorde opp ild. Litt senere ser de to ihjelskutte tømmerhuggere. Etter det treffer de på en gjeng med folk som leter etter noen som har forsvunnet, og som snur når heltene forteller hva de fant. Til slutt, mens de har slått leir, støter de på en grig som spiller artig musikk og synes heltene er kule.

<— 24.07.12
29.08.12 —>