15 06 11

Gruppa forlater Eshpurtha om morgenen og drar med to vogner vestover. Vognene kjøres av Tetna Torraks to lærlinger, Einarr og Annarr, et brødrepar med skjolddverger.

Utenfor Keczulla blir de angrepet av fem mann som har hørt at verdier fraktes i vogner med dverger. Gruppa dreper to — en av dem spiddet til døde på Adahs lanse, den andre fikk fjeset revet av av Trøffel — og fanger en av mennene (Brann). De to siste forsvinner, blant dem lederen Torgar. Brann blir fengslet i Keczulla, hvor Piero holder en preken for fangene som er satt i straffarbeid her.

I Amnwater bestemmer gruppa seg for å ta inn på et vertshus. Om kvelden blir Cortés antastet av en halvork, som deretter flirer seg halvt ihjel og blir surret inn i et nett. Fire mistenkelige karer følger med på dette, men gjør ingenting. Piero legger merke til dem. Halvorken trekkes med utenfor og avhøres, og viser seg å være ganske tett i pappen, men er betalt for å prøve å slåss med gruppa. Piero betaler ham en gullmynt og de lar ham gå. Trix foreslår at mennene på vertshuset kan ha ønsket å se an motstanden før et eventuelt angrep.

Før Crimmor bestemmer gruppa seg for å forkle seg og reise inkognito gjennom byen. De vekker likevel en del oppsikt, og Piero blir gjenkjent av Sibylla, som ikke avslører dem, men ler i stedet. Sibylla har åpenbart hatt noe å gjøre i Crimmors kloakker.

I Athkatla blir alle godt tatt imot at Arlos Irenes ved hans produksjonslokaler. Gruppa får en personlig takk og tilbys 10% rabatt på varer kjøpt hos ham.

<— 16.05.11
26.07.11 —>