06 11 11

Våre helter forlater Riatavin og følger en av Tormarils karavaner sørover mot Saradush. Da de passerer Omlarandin-fjellene, møter de en tropp på 40 halvinger som utgjør Arvoreens Marsjerende Hîn. De er på vei for å drepe en drage som har terrorisert gjetere og gruvearbeidere i fjellet.

Konstellasjonen blir med, men leting gir intet dragefunn. Om natta ser man en mørk skygge over månen.

På vei igjennom et fjellpass klatrer Kendra opp på kanten for å holde utkikk. Hun blir dermed den første som angripes da en wyvern kommer susende. Kendra blir forgiftet og må hoppe ned i passrt for å bli sett til av Pieros helbredende krefter og komme seg vekk fra wyvernens klør. Like etter sveiper dyret ned i passet og forgifter Trix også. Adah, Cortés, og halvingene peprer wyvernen med piler og slyngesteiner og Trix kaster magi som til slutt feller den, men da er det allerede for sent for Kendra, som dør i armene på Hînkapteinen. De overlevende brister i gråt, men kapteinen forteller om en lokal druidesirkel som kanskje kan gjøre noe.

Gruppa og halvingene reiser til sørenden av Omlarandin, hvor de finner en druidesirkel som består av alver, og noen halvinger. Lederen er en høyreist alv med hvitt hår og bukkehorn, og han utfører et rituale som forvandler Kendras døde kropp til jord, som deretter formes til en ny, men svakere kropp — en halvalv med kastanjebrunt hår og lilla øyne. Erkedruiden krever til gjengjeld at gruppa lever i pakt med naturen.

Så går turen til Saradush, hvor det ligger et tårn dedikert til Helm like utenfor byporten. Gruppa tar inn på vertshuset Seideltreet, hvor eieren har mistet sønnen sin. Gruppa etterforsker og finner ut at mora var niese av en ridder, som eier en herregård i byen. Onkelen er ikke der, men ved grevens hoff, så huset står tomt. Konstellasjonen bryter seg inn, og finner noen kasser med jord. De mistenker at en vampyr er på ferde og brenner kassene i gården.

Oppe i andre etasje finner de en ung kvinne som slenger om seg med magi. Det viser seg at hun er en vampyr, men hun blir slått til tåke og har ikke noe sted å dra siden kisten hennes er brent. Gruppa finner også en loftshvisker som de slår ihjel, men som nok har tatt sønnen til vertshuseieren. Skattene de finner i huset lar de være, og melder fra til Helm-kirka.

Neste morgen kaster Helm-presten en velsignelse over Kendra, som føler seg litt mindre svak. Gruppe forbereder seg på å dra videre, enten til Mintar eller Yeshpek.

<— 25.10.11
22.11.11 —>