06 03 13

Tilbake i Amn…

Lily Summer, en gammel kjenning av Gavrick, dukket opp i Blågrend og var først skuffet over at det ikke var penger å tjene. Så oppsøkte Dorgan og Hakim presten Tolino Morgendugg for å spørre ham til råds. Han sa at magikeren soldatene var ute etter var Magdiana Whitesmith, og at personen heltene hadde befridd umulig kunne være Sanchez, for han han hadde rømt sammen med Magdiana.

Med Lilys hjelp ble løytnanten skremt til å dra langt østover, og soldatene ble overbevist om at den beste historien å fortelle var at kapteinen og løytnanten hadde omkommet i et goblinangrep.

Og imens, i Cormyr…

Like etter at det hadde gått opp for resten av Konstellasjonen at Piero var død, dukket det opp noen øglemenn. Blant dem var druiden Ssshvehh, som var sendt ut av høvding Yasssh for å snakke med Dendir Sormancer. Etter korte forhandlinger ble partene enige om at øglemennene skulle flå dragen og hjelpe gruppa med å finne skatten mot en kompensasjon, og at Ssshvehh skulle bli med til Freedom's Hold.

Skatten var ikke vanskelig å finne for to erfarne sumpfolk som Ssshvehh og Dangerous Dan. Den viste seg å ligge under vann. En skygge under vann viste seg å være en gigantisk krokodille som sporenstreks spiste druiden. Etter å ha nedkjempet krokodillen og spadd ut skatten og det som var igjen av øglemannen, dro gruppa mot Freedom's Hold.

Dendir gikk med en gang med på å få Ewandar Firecrest til å gjenopplive både Piero og Ssshvehh mot at han fikk drageegget. Litt teleportering senere, og Dendir forsvant med druiden, mens heltene fikk sortere alle skattene de hadde funnet. Trix ble også kurert for dumskapen.

<— 20.02.13
20.03.13 —>