05 12 12

Etter å ha sporet bandittene et stykke, bestemte heltene seg for å snike seg innpå dem. Uheldigvis gikk ikke dette så bra, og vold oppsto. Etter en ganske lang kamp triumferte heltene. Bandittgruppa viste seg å bestå av:

Slink — prestinne av Mask, slem og pen
Morley — som av alle ting lignet en pirat, langt inn i innlandet
Elaida — en kvinnelig kriger med noen thayanske kjennetegn på rustningen og thayanske tatoveringer
Urlux (the Betrayer) — en kobold, ble drept i trefningen
Barak — en alvisk bueskytter, også drept i trefningen
Black Wind — en halvork-munk, som ble skamdrept i trefningen
Kalack — en gnom, likeledes drept
Ruck — et menneske, ikke skarpeste kniven i skuffen, nå død
Gorgie — et menneske, nå død

Piero visste at Mask hadde blitt spist av kaoshunden Khessef, men prestinna tilba vitterlig ham og fikk spells. Etter å ha prøvd å fritte mer informasjon ut av henne utarbeidet han en teori om at det var en annen gud som ga seg ut for å være Mask, men bestemte seg for å finne ut mer om dette.

De døde ble begravet på stedet. Prestinna leste en creepy bønn over de som hadde tilbedt Mask; Piero leste en normal bønn over resten.

Deretter fulgte en diskusjon om hva som skulle skje med de overlevende bandittene. Adah mente de måtte fraktes helt til nærmeste cormyreanske autoritet; resten av gruppa mente heller at øglemennene måtte bestemme over hva som skulle skje med dem, siden de hadde operert på deres territorium. Til slutt ble de enige om å utsette problemet til de kom til nærmeste øglemannlandsby.

<— 21.11.12
09.01.13 —>