04 06 12

Gruppa drar fra Beregost. Et sted der de stopper på veien hører de noe lyd. Det viser seg å være en magiker av noe slag som slåss mot en gjeng med gobliner. Heltene blir med, og snur slaget til magikerens fordel. Etterhvert er alle goblinene drept, bortsett fra en som er blind. Magikeren, som etterhvert nølende avslører seg selv som en halvdrow som heter Savvas, forklarer at disse tilhører rødtannstammen, som har terrorisert egnen i det siste.

Savvas blir med videre, da han har blitt etterlatt av eventyrergruppa han opprinnelig var med og er kjent i nord. Gruppa kommer til vertshuset Purpurdragen. Cortés låner Savvas den magiske hatten sin og dikter opp et dekknavn til ham, "Ludo". Det blir drikking, og "Ludo" våkner nede i dagligrommet dagen etter, uten hatten - den ligger i et hjørne.

Bemerkelsesverdig nok går ikke kvelden før ut over annet enn verdigheten, og heltene drar videre til Baldur's Gate. Her drar noen på shopping: Cortés kjøper en sekk som han kan trekke små dyr ut av, og Trix kjøper et rikt illustrert utrag fra Sharess' hellige bok, stilet som instruksjonsmanual. Denne manualen viser han til Adah, som tar ham hardt og lidenskapelig.

<— 22.05.12
18.06.12 —>