03 04 12

Meanwhile, in the Batcave: Adah oppsøker familien til de to halvingene som fikk kompisene sine drept da gruppa sloss mot en drage. De bor i Esmeltaran. Mens hun er der, drar hun på vertshus der folkemusikeren Kaleb skal opptre; hun treffer også Bellis og Calderino, henholdsvis trollkvinne og paladin. Alle tre er halvinger. I løpet av kvelden kommer hun i prat med en dverg, Lushk. Han er sønderknust fordi kompisen hans, Bork, forsvant under en vertshusrunde for et par dager siden. Calderino, Bellis og Kaleb fatter også interesse for saken, og etterforskningen er et faktum.

Det viser seg at Bork forsvant mens de to var på Runhaves Maske. Heltene drar til stedet og legger litt press på Runhave, som til slutt klapper sammen og forteller at det av og til kommer svartalver opp fra en hemmelig luke i kjelleren og kidnapper noen av gjestene til slaver. Byvakta blir tilkalt og Runhave arrestert. Heltene bestemmer seg for å klatre ned den hemmelige inngangen for å redde Bork.

Først møter de på noen svartalver i mørket. Etter en kort kamp blir alvene skamdrept, alle som en. Deretter kommer gruppa ut ei større hule med ei underjordisk elv. Der nedkjemper de et forferdelig fiskemonster med tentakler. Senere kommer de til ei bru; det er noen på den andre siden som har hørt dem. Først kommer det en vandød edderkopp som nokså raskt blir uskadeliggjort. Deretter angriper gruppa, og det de møter på er en gruppe godt forberedte svartalver, blant annet med en prest og en magiker. Vold oppstår; det er nære på et par ganger, men gruppa vinner. Litt lenger borte finner de et bur med 28 slaver. De befrir slavene og kommer opp til overflaten som helter.

<— 27.03.12
10.04.12 (Hovedgruppa) —>
28.10.12 (Halvingene) —>